HPS

High performing kindcentrum Koolhoven

Als HPS Koolhoven zien we het als onze maatschappelijke opdracht om kinderen kennis en vaardigheden te leren. De basis moet op orde. Ook leren we kinderen om een wereldburger te zijn in de huidige maatschappij. Als derde pijler dagen we onze kinderen uit tot persoonlijk leiderschap: het eigen denken en handelen.
 

Visie op leren en ontwikkelen:

Het leren op kindcentrum Koolhoven is gericht op vier pijlers:

Cognitieve ontwikkeling; 

het verwerven van kennis en vaardigheden. Wij hebben hoge verwachtingen binnen de mogelijkheden van het kind en weten hoe leerlingen leren. Wij gebruiken wetenschappelijk verantwoorde methodes en methodieken voor het verzorgen en ontwikkelen van goed onderbouwd onderwijs.

Burgerschapsvorming; 

het vormen van leerlingen die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Wij werken aan de sociaal-emotionele ontwikkeling, het overbrengen van waarden en normen en leren de leerlingen gezamenlijke verantwoordelijkheid dragen voor elkaar en hun omgeving.

Culturele en kunstzinnige vorming; 

het bijdragen aan de identiteitsvorming en het ontdekken van talenten. Wij werken aan kennis, vaardigheden en een open houding in muziek, dans, drama en beeldende kunst.

Persoonlijk leiderschap; 

het aansturen van jezelf en doelen realiseren door je eigen kwaliteiten en talenten volledig te gebruiken. Samen met de leerlingen werken we aan doelen en reflecteren daarop, waardoor onderwijs effectief wordt. Zo zorgen we ervoor dat alle leerlingen zich zo optimaal mogelijk kunnen ontwikkelen, ongeacht zijn of haar achtergrond.  
Cookie instellingen