Kinderopvang

echt even ontspannen na school

Aan de zuidrand van de Reeshof zit Kindcentrum Koolhoven. Onze locatie is via diverse uitvalswegen goed bereikbaar. Ideaal dus voor ouders die buiten de Reeshof werken! Bij Koolhoven mag je kindje écht zichzelf zijn - zo vliegt het na een aantal jaar vol vertrouwen uit, de wijde wereld in.

Het is ‘s ochtends vroeg: druppelsgewijs brengen ouders hun baby’s, dreumesen en peuters naar ons centrum. Onze gediplomeerde pedagogisch medewerkers ontvangen de kinderen en hun ouders samen in één van onze fijne, knusse ruimtes. De dag starten we graag samen!

Verschillende basisgroepen

Ieder kind heeft ‘n eigen basisgroep. Er zijn twee groepen voor de allerkleinsten - dat zijn baby’s en dreumesen van tussen de 0 en ca 2,5 jaar oud. Daarnaast zijn er twee zogenaamde verticale groepen - daarin zitten kinderen van alle leeftijden (0-4 jaar) samen. Tot slot zijn er twee peutergroepen, voor kindjes van 2 tot 4 jaar.

“Kindcentrum Koolhoven is best groot, maar de sfeer is er gemoedelijk en knus. Iedereen kent elkaar! Voor mijn dochtertje voelt het echt als een tweede thuis.” - Een moeder -

Hecht team, bekende gezichten

Onze gediplomeerde pedagogisch medewerkers zijn er op vaste tijden en dagen. Dat is wel zo fijn, want zo is er altijd een bekend gezicht voor je kindje! Ook voor jou als ouder is dat prettig: zo weet je bij wie je moet zijn als er iets is. En het geeft natuurlijk ook vertrouwen. Als kindjes al een tijd naar ons kindcentrum komen, zien we dat er een echte band ontstaat met onze medewerkers, en daar zijn we natuurlijk erg trots op. Het laat zien dat de kindjes zich echt thuis voelen bij ons!

“Mag ik bij jou logeren?” - Een kindje tegen een medewerker -

Goede, open samenwerking met de basisschool

Samen met openbare basisschool Koolhoven zorgen we ervoor dat de overgang van kinderopvang naar onderwijs vertrouwd en veilig verloopt. Die samenwerking is heel natuurlijk, we delen ons gebouw en de daarbij behorende buitenruimten namelijk met de basisschool! We organiseren activiteiten die regelmatig aansluiten op thema’s van de school en we werken in goede harmonie samen met de juffen en meesters, en met de concierge en de directeur. De kinderen ontmoeten elkaar - zowel binnen als buiten - en dat is belangrijk voor hun sociale ontwikkeling. School & opvang in één ‘huis’ voelt zo ook al snel vertrouwd. Dus mocht je kindje later ook hier naar de basisschool en naar de BSO gaan, dan kent het ons gebouw al op zijn duimpje. Net als thuis!

“Mijn kindje, hoe klein hij ook is, wordt echt betrokken bij de groep. Het is niet voor niets dat hij ‘s morgens als ik hem wegbreng meteen begint te lachen. Hij wil dan meteen naar de grond om te spelen. Prachtig, toch? - Een moeder -

Elke dag naar buiten

Ons kinderdagverblijf heeft een eigen buitenspeelplaats, ingericht met natuurlijke materialen. Hiermee prikkelen we de fantasie en het voorstellingsvermogen van de kinderen. Dus als het even kan, gaan we naar buiten. Dat doen we in principe elke dag. Frisse neus halen, rennen, in het zand en in het gras spelen of lekker wandelen & in regenplassen stampen - beter kan toch niet?

“Kinderen mogen bij ons zichzelf zijn. Als een kindje in mijn groep boos is, of als het even gek wil doen bijvoorbeeld, dat mag er zijn. Al die kleine individuutjes staan bij ons centraal, daar is ruimte voor.” - Een pedagogisch medewerker -

Gezonde, verse maaltijd

Een gezonde en verse maaltijd vinden we belangrijk. Daarom werken we samen met cateringpartner Herbs & Spices in Alphen. Zij verzorgen voor ons de warme maaltijden, ze bakken koekjes en in de toekomst kun je zelfs kant-en-klare maaltijden die je voor je gezin bij hen bestelt hebt, bij ons afhalen. Dan hoef je niet meer te koken als je laat thuiskomt en heb je alle aandacht voor je kindje.

Goed om te weten: bij ons zijn alle dieetwensen mogelijk en onze locatie is volledig notenvrij.

“ Ons zoontje heeft het ontzettend naar zijn zin op de kinderopvang. Iedere donderdag komen we met een vrolijke baby thuis, die weer allemaal nieuwe vaardigheden heeft geleerd - een ouder -

Je bent van harte welkom om bij ons een kijkje te komen nemen! Nu al nieuwsgierig? Digitaal een kijkje nemen en de sfeer proeven kan op: https://www.bijkinderstad.nl/locaties/koolhoven